icon clock21.04.2020
icon eye702
СПОРТ

Дистанційне навчання

Карантин – це не привід прогулювати навчання, а тим більше підготовку до ЗНО. Значна частина Європейських країн, Азії та Велика Британія запропонували освітні платформи для дистанційного навчання. В Україні теж запровадили цей вид навчання. Але, чи готові українські школи до такого навчання? Як, безпосередньо юні барвінківчани продовжують процес навчання? Як вчителі контролюють рівень здобутих знань? Та як справляються з навчанням батьки? Адже більшість, м’яко кажучи, не розуміють, як поєднати домашні клопоти з постійним перебуванням дітей вдома, а ще важливо переконати своїх чад в необхідності продовжувати навчання вдома – дистанційно. – Мій ранок починається з телевізору, – говорить випускник Гусарівської ЗОШ Максим Зайцев, – на каналі М1 транслюють уроки з основних предметів для одинадцятикласників. Як на мене, пояснюють добре, зрозуміло та цікаво. Та якщо щось не зрозуміло, завжди можна зателефонувати своєму вчителю, про це учням варто пам’ятати, особливо тим, хто готується до ЗНО. А ще, постійний доступ до інтернету дає необмежені можливостями. Тож, будь-яку тему з будь-якого предмету можна знайти й самостійно розібратись, на сьогодні це не складно, якщо є бажання та розуміння, що тобі це необхідно. Домашні завдання для нас лишають на ютуб каналі під відео уроком. Та, якщо все ж таки порівнювати дистанційне навчання та відвідування школи, мені здається, що все ж таки краще живе спілкування в школі. Вдома, звісно, гарно, але не вистачає однокласників, вчителів, того шуму на перервах, просто розмов… Мені здається, ніщо не зможе замінити цього, хоч і дистанційно – це досить зручно.

– Я свої предмети переглядаю на каналі UA Перший, – говорить учень 10 класу ЗОШ№2 Андрій Мухін, – так, уроки цікаво проводять. Але в школі набагато краще. В телевізор питання скільки не кидай, з екрану ніхто не пояснить. Та й з друзями цікавіше вчитись. В школі краще. І наші вчителі цікавіше проводять уроки та пояснюють теми. А так, домашнє завдання починається з купи питань, як правильно робити, чи правильно зрозумів те, що пояснювали з телеекрану? А ще, є теми, які ми вже пройшли, а нам їх знову дають. Є побоювання, чи встигнемо так все вивчити, що заплановано на цей навчальний рік. Як на мене, в школі все ж, цікавіше.

– Ми вчимось в Zoom, – розповідає Варя Сугоняко, учениця 3-Б класу опорного закладу ЗОШ№1, – а домашні завдання відправляємо на електронну пошту. Мені подобається таке навчання. Наталія Василівна Гаркуша, наш класний керівник, нам добре пояснює кожну тему. Уроки англійської мови, які проводить нам Р.В.Пересада, теж цікаві. А ще ми просто спілкуємось, раді чути та бачити одне одного. Але в школі краще. І можливостей більше, і цікавіше. Адже живого спілкування ніщо не замінить. В Zoom проходять всі уроки за розкладом, окрім праці та малювання. Якщо щось не зрозуміло ми запитуємо вчителя і нам пояснюють. Та все одно, зосередитись важкувато.

– Коли розпочався карантин, – розповідає учень 10 класу І Іванівської ЗОШ Вадим Середа, – вчителі почали давати нам завдання для виконання через соціальні мережі. Для нас це стало трішки незвичайно, тому що це було вперше. Але через деякий час ми звикли і складностей ніяких не було, так як викладачам ми могли зателефонувати або написати якщо щось не зрозуміло. А 6 квітня стартував проект «Всеукраїнська школа онлайн», ми маємо змогу дивитися уроки по телевізору або онлайн. Але виникла проблема з тим що по предметам давали завдання з певного підручника, а у нас вони були зовсім інщі. Через це вчителі давали нам завдання з потрібного підручника, а онлайн уроки у нас були як на повторення певної теми. В дистанційному навчанні є і свої плюси і мінуси. З плюсів, напевно, найбільшим є те що,  нетреба рано вставати, кудись іти сидіти на уроках. Просто встав,  подивився онлайн, виконав завдання, відіслав вчителю.  А з мінусів певно те що, немає живого спілкування, яке можна відчути тільки в школі. Без контролю і навчання майже не можливо, тому викладачі стежать чи виконуємо ми домашнє. Моїм улюбленим предметом був і залишається фізика. Адже це та наука яка вивчає те що оточує нас, і як говорять, що математика головна наука то я можу з впевненістю сказати що найважливіша саме фізика, а математика присутня в ній. Як на мене живе спілкування замінити не може нічого, навіть такі новітні технології якими ми користуємося зараз.

– Так, я як і всі учні нашої країни наразі, вчусь в домашніх умовах, – говорить учень 5-А класу опорного закладу ЗОШ№1 Владислав Гавриленко, – майже всі уроки проходять на каналі Плюс-Плюс. Мені подобається, все цікаво. Але, я люблю більш активніше навчання, а ніж просто дивитись телевізор. Та й часу на виконання завдань мало дають. В школі для нас проводять руханки, уроки фізкультури. На перервах з друзями можна пограти. Є такий освітній серіал діджитал-фізра, де два гравці команди Шахтар показують різні вправи, я їх з задоволенням повторюю. Я великий прихильник команди Шахтар-Донецьк, як і вся наша родина. Ми живемо в с.Рідне, з друзями любимо ганяти у футбол. В команді я воротар. Тож під час навчання перед екраном тв з нетерпінням руханки чекаю, тим більш, з деяких предметів показують матеріал, який ми вже пройшли в школі.

– Моя донечка Вероніка вчиться в 7-Б класі ЗОШ№1, – розповідає Оксана Шапошник, – наразі уроки переглядає на каналі ZIK. Як на мене, таке навчання не дуже ефективне. Якщо наприклад, учень переглянув урок, а тему не зрозумів, що тоді? Батьки вчителя не замінять, не все можна пояснити, як в школі це роблять наші викладачі. Так, можна подзвонити вчителю і попросити допомогти розібратись в питаннях. Та не всі ж діти наважуються або відчувають відповідальність.  Дуже велику роль має живе спілкування і з однокласниками. Вже помітно донечка  занудьгувала за друзями. Домашні завдання є, ми виконуємо їх щодня, надсилаємо на перевірку вайбером або електронкою. Оцінок немає, вчитель просто показує де помилки, та пояснює, як правильно та де потрібно доопрацювати. Ми розуміємо, що в даній ситуації дистанційне навчання – це вихід, Але, як вид навчання – це не варіант. Школа краще.

– З учнями ми підтримуємо зв’язок через вайбер (повідомлення, відео), – розповідає вчитель української та зарубіжної мови ЗОШ№3 Юлія Маслова, – використовуємо месенджер, спілкуємось мобільним телефоном, на платформі Googl Classroom, готуються тести на сайті «Всеосвіта». Якщо у дітей виникають труднощі при виконанні домашніх завдань в інтернеті, а тут може бути причиною будь що – низька швидкість мережі, або її відсутність зовсім, або просто, не можуть налаштувати, навіть з моєю допомогою, то дублюю завдання з Classroom в вайбер. Батькам та учням у вайбері легше зорієнтуватися. Для кращого засвоєння теми, так як я викладаю українську мову та літературу і зарубіжну літературу, пропоную учням перегляд відеоуроків, презентацій, та опрацювання карток з завданнями, даю посилання на христоматії та підручники. Але в основному спираюсь на зміст шкільних підручників. Також, ділюся з учнями посиланнями на уроки в онлайн-школі. Але часто теми не співпадають. Тому добирати матеріал доводиться самостійно.

– Думаю, зараз дійсно досить важливим є питання забезпечення якості освіти під час карантину, – говорить заступник директора з навчально-виховної роботи опорного закладу Барвінківської ЗОШ№1 Галина Щолок, – в нашій школі використовуються різні онлайн-інструменти дистанційного навчання . Це розміщення завдань, мультимедійних матеріалів, відеоматеріалів, тестів, навчальних мультфільмів,  лінків на  відео- та аудіо записи лекцій, семінарів тощо на сайті школи. А також активне спілкування дітей, батьків, учителів у Вайбері; проведення відеоконференцій та  інтерактивних уроків на платформі  Zoom; організація навчання на платформі Google Classroom; листування через електронну пошту; спілкування на Фейсбуці на сторінці школи. Вибір способу організації дистанційного навчання кожною конкретною дитиною залежить від багатьох факторів. Першочергово – від технічних умов, які  є у дітей та вчителів. По-друге, під час дистанційної роботи в учнів повинна сформуватися така необхідна життєва компетентність, як уміння самостійно вчитися та критично мислити, оскільки поряд немає вчителя, якому в будь-який час можна поставити питання; учителя, який миттєво виправить помилку. І звичайно,  для успішності дистанційного навчання школярів дуже важливими є підтримка, допомога й контроль з боку батьків. Ми прагнемо, щоб усі учасники освітнього процесу розуміли критичні умови, що склалися сьогодні. Зараз немає інших можливостей вчитися, крім дистанційної форми навчання. А вчитися зараз дитина має за підручником, використовуючи телефонний зв’язок у разі потреби. Один з найбільших викликів – організація дистанційного навчання для найменших школярів. Першачки ще не є достатньо організованими, щоб вчитися самостійно. Для них більшою мірою потрібна залученість батьків – щоб організувати процес. У подальшому, коли відновиться очне навчання, у школі будуть перевірені усі виконані дітьми роботи та  проведене діагностичне оцінювання учнів– щоб з’ясувати готовність дітей до подальшого освітнього процесу. Ми зможемо узагальнити, діагностувати ситуацію з вивчення кожної окремої теми кожним окремим учнем і підсумувати вивчене. За результатами діагностики, за потреби, навчання буде коригуючим.

Тож, судячи з нашого спілкування, можна зробити висновок, що завдяки інтерактивним урокам та контролю вчителя, учні поринають в процес вивчення матеріалів дуже швидко та з інтересом. Це новий та цікавий метод навчання та автоматизація контролю виконання завдань. Розвиток не стоїть на місті і освітній процес теж діджиталізується. Діти сьогодні зростають у цифровому світі і для них таке інтерактивне навчання є цікавим і дистанційне навчання не стало проблемою. Навіть в сільських школах діти продовжують навчання. Хоча, під час опитування, були відповіді з причин відсутності інтернету або й телевізору. Та це одиниці. Тож, Україна успішно опановує новий метод навчання, а результат не забариться. Цікавим буде, якщо учні почнуть самостійно обирати саме таке дистанційне навчання.